Alla inlägg under augusti 2011

Av Ellinor Andersson - 27 augusti 2011 13:13

Ja, Amy och jag har varit på en liten resa till Hannover. För Amys del en liten "kärleksresa"  , som glossiga veckotidningar skulle uttryckt det.

I Hannover hälsade vi på familjen Gräper som är stolta ägare till Ayk von den Innerste Auen. En riktigt trevlig och stilig  hane. Foto på både Amy och Ayk finns på hemsidan.

Vi kom till Hannover vid sju tiden på kvällen och vi hade planerat att träffas för att hundarna skulle få bekanta sig med varandra   . Men här slösade vi ingen tid... det blev en parning efter sådär 10 sekunder   .

Amy och jag bodde på hotell och det var en ny upplevelse för Amy. Men Amy var hur duktig som helst, tyckte nog allt var spännande. På torsdagen var vi turister i Hannover.

På kvällen skulle vi träffa Ayk och hans familj igen. Amy var nog riktigt förälskad i Ayk   , för någon större aptit på mat hade hon inte haft. Ja, det blev en parning igen efter ett snabbt "hej"! Ingen lek och uppvaktning här inte, utan "straight to the business".

Vi hade bestämt att träffas på fredag morgon, innan vi skulle börja vår hemfärd. Jadå, en parning till!    Så väldigt nöjda och glada, jag talar för både Amy och mig, körde vi hem igen.

Vi hade ett par trevliga dagar hos familjen Gräper. Nu väntar vi alla på att det blir söta och fina valpar. Intresserade är välkomna att höra av sig så kan jag ge mer information.

Ovido - Quiz & Flashcards